باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

پیامک ولادت حضرت علی (ع)

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ب.ظ

سرچشمه ی عشق با علی آمده است / گل کرده بهشت تا علی آمده است

شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع) / کز کعبه صدای یا علی آمده است

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت ، اسد الله الغالب، آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی ،  معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت ، امام علی بن ابیطالب(ع) ، بر عاشقانش مبارک باد . . .

-------------

تمام لذت عمرم همین است / که مولایم امیرالمومنین است

-------------

نازد به خودش خدا که حیدر دارد / دریای فضایلی مطهر دارد

همتای علی نخواهد آمد به جهان / صد بار اگر کعبه ترک بر دارد

-------------

از قدرت لایزالی یزدانی / گردیـده قـلوب شیعیان نورانی

از فاطمه بنت اسـد شـد ظـاهـر / در کعبـه وجود علی عمرانی

---------------

سرچشمه ی عشق با علی آمده است / گل کرده بهشت تا علی آمده است

شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع) / کز کعبه صدای یا علی آمده است

--------------

زد عشق تو خیمه در دل ما / حل شد زتو جمله مشکل ما

با مهر علی و آل بسرشت / از روز ازل خدا دل ما

-------------

از دین نبی شکفته جان و دل من  / با مهر علی سرشته آب و گل من

گر مهر علی به جان نمی ورزیدم  / در دست چه بود از جهان حاصل من

--------------

تا حبّ علی و آل او یافته ایم / کام دل خویش مو به مو یافته ایم

وز دوستی علی و اولاد علی است / در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم

-------------

تا که بر لب نامت ای زیباترین، می آورم / آسمان ها را تو گویی بر زمین می آورم

تو طلوع آفتابی، من اذان مغربم / زیر لب نام امیرالمؤمنی می آورم

----------------

آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس / در خوان جهان پنجه نیالود، علی بود

شاهی که وصی بود و ولی بود، علی بود / سلطان سخا و کرم و جود، علی بود

---------------

میلاد مرتضی اسدالله حیدر است / جشن ولادت علی(ع) آن میر صفدر است

زوجی برای فاطمه حق آفریده است / این زادروز همسر زهرای اطهر است

---------------

هر کس که شود داخل حصن حیدر / ایمن بود از عذاب روز محشر

جز مهر علی و آل چیزی نبود / سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر

---------------

ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است / جان من، جانان من، روح و روان من علی است

تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی / شکر لله حاصل عمر گران من علی است

----------------

حجت حق، از حریم حق، به امر حق عیان شد / روشن از نور رخش، ارض و سما، کون و مکان شد

خانه زاد حق ولادت یافت اندر خانه ی حق / حق به مرکز جا گرفت، باطل گریزان از میان شد

---------------

امام علی (ع) : هر کس طمع در درون داشته باشد خود را حقیر کرده و کسیکه ناراحتی هایش را فاش کند به ذلت خویش راضی شده و کسیکه زبانش را بر خود امیر کند شخصیت خود را پایمال کرده است / نهج البلاغه

زان سبب ماه رجب ماه خداست / که اندر آن میلاد شاه لافتی ست

شد رخش از کعبه ظاهر، عقل گفت: / چون که صد آمد نود هم پیش ماست

-------------------

دل هر چه نظر به وسعت عالم تافت / جز نور تو در عرصه ی آفاق نیافت

هنگام نهادن قدم بر سر خاک / دیوار حرم به احترام تو شکافت

--------------

مکه پر شور و شعف / کعبه می گیرد شرف / قبله را قبله نما / آمده میر نجف

--------------

دلم شده غرق سرور و شعف / کعبه شده بهر علی یک صدف

مرغ دلم رها شده به سوی / ایوان باصفای شاه نجف

--------------

نیستم بیگانه، هستم آشنایت یا علی / از ازل دل داده بر مهر و ولایت یا علی

تا جمال خویش را در کعبه حق ظاهر کند / پرده گیرد از جمال دلربایت یا علی

--------------

امام علی (ع) : با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزند و اگر زنده بمانید به شما عشق ورزند / نهج البلاغه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۱
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی