باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

مادر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۳۸
محمدرضا محمودی

مکانهایی که در این تور دیدن می کنیم

دژ قلعه رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. برخی از کارشناسان، ساخت قلعه رودخان را در دوران ساسانیان و مقارن با حمله عرب‌ها به ایران دانسته‌اند. قلعه رودخان با ۲٫۶ هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد قلعه رودخان در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا واقع شده و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است.. دیوار قلعه ۱۵۰۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته شده است.

در دوره ی سلجوقیان قلعه رودخان تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده است. بر روی کتیبه سردر ورودی قلعه که اکنون در موزهٔ گنجینه ی رشت نگهداری می‌شود٬ درج شده که قلعه رودخان در سال 918 تا 921 هجری قمری ساخته شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۳۴
محمدرضا محمودی

alt
 
 
 alt


alt


alt


alt


 alt
 
 
 alt


alt


alt


alt


 alt
 
 
 alt


alt


alt


alt

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۲۵
محمدرضا محمودی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۵۷
محمدرضا محمودی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۵۱
محمدرضا محمودی

 چند نکته در مورد تغذیه :

قطع مصرف هله هوله 

دکـتر “لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ بخش پزشکی اظــهار می دارد: “بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند که در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”

12648745961622220498

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۰۲
محمدرضا محمودی

پس از یک روز پر مشغله که با اتفاقات تلخ و شیرینی همراه بوده است، همیشه شب هنگام، پیش از آنکه بخواب فرو روید، فرصتی مناسب است برای اندیشیدن و تجزیه و تحلیل حوادثی که رخ داده، برای مرور رفتارها و کردارتان در برابر دیگران. در یک جمع بندی می توانید بسنجید که آیا روزی که گذشت برایتان مفید بوده است یا خیر و اینگونه قادر خواهید بود برای بهبود خود و بهتر کردن روزهای آینده تصمیم گیری کنید.

در این بخش به 10 مورد از مهمترین مسائلی که باید قبل از خواب به آنها فکر کنید را بیان می کنیم:

1. آیا کسی را رنجاندید؟ آیا حرف بی منطق و نامربوطی به کسی زدید؟ آیا با رفتارتان باعث کدورت شدید؟ اگر چنین است روز بعد با او تماس گرفته، عذرخواهی نموده و از دلش درآورید.

2. آیا به کسی دروغ گفتید؟ آیا حقیقت را وارونه جلوه دادید؟ آیا از اعتماد کسی سوء استفاده کردید؟ در این صورت تصمیم بگیرید که روز بعد واقعیت را همانگونه که هست به طرف مقابل بگویید و بخاطر دروغی که گفتید ابراز تاسف کنید.

3. آیا پشت سر کسی حرف زدید و غیبتش را کردید؟ آیا با آبروی کسی بازی کردید؟ با خود عهد ببندید که دیگر به این کار مبادرت نکنید و همیشه از خوبی های دیگران حرف بزنید.

4. آیا کسی که می دانستید احتیاج به کمک شما دارد را نادیده گرفتید و با وجود امکان یاری رسانی به او، هیچ اقدامی نکردید؟ تصمیم بگیرید که همین فردا آنچه که از دستتان بر می آید را برایش انجام دهید و در عوض هیچ توقعی از وی نداشته باشید.

5. آیا کاری را که باید انجام میدادید را بخاطر تنبلی و سستی و بهانه های مختلف به تعویق انداختید؟ با خودتان عهد ببندید که فردا حداکثر سعیتان را بکنید تا کارهای عقب افتاده را به اتمام برسانید.

6. آیا بخاطر رفتار یا حرف های دیگران از آنها کینه به دل گرفته اید؟ همیشه پیش از خواب سعی کنید همه را ببخشید و با روحی سبک و قلبی آرام بخواب روید.

7. آیا گناهی مرتکب شدید؟ بدانید که خداوند بسیار بخشنده و مهربان است. از درگاه او طلب بخشش کنید و قول بدهید که دیگر تکرار نمیکنید.

8. آیا اتفاقات ناگوار، روزتان را خراب کرد؟ همیشه یادتان باشد که سختی ها باعث رشد شما میشوند و هیچگاه ماندگار نیستند و بعد از هر سختی حتماً آسانی خواهد آمد.

9. آیا روزتان را به بطالت گذراندید و هیچ کار مثبتی انجام ندادید؟ روزهای عمر هیچگاه برنخواهد گشت و هیچ چیزی به اندازه زمان ارزشمند نیست. بنابراین سعی کنید از فردا برای خود برنامه ریزی کنید و از لحظه لحظه عمرتان نهایت لذت و استفاده را ببرید.

10. آیا اشتباهی مرتکب شدید؟ اشتباهات جزء طبیعی زندگی انسانها هستند. اگر اشتباه نکنید هیچوقت عاقل نخواهید شد و اگر عاقل نشوید زندگی تان هیچگاه تغییر نخواهد کرد. پس از اشتباهات به عنوان تجربیات ارزشمند، درس بگیرید. اما یادتان باشید که دیگر آنها را تکرار نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۴۸
محمدرضا محمودی

خانـواده، عشـق، حرکـت!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۴۱
محمدرضا محمودی