باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

جنایات وهابیت علیه اهل سنت1

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۵۹ ب.ظ

.برخی عقاید وهابیت

هیچ انسانی، نه موحد است نه مسلمان؛ مگر این که اموری را ترک کند. این امور عبارتند از:

1. به وسیله هیچ یک از رسولان و اولیا، به خداوند توسل نجوید و در صورت توسل، در راه شرک گام نهاده، مشرک می‌باشد.[1]

2. زائران به قصد زیارت، به آرامگاه رسول خدا نزدیک نشوند و بر قبر آن حضرت دست نگذارند و در آن‌جا دعا نخوانند و نماز نگذارند و ساختمان و مسجد بر روی قبر نسازند.[2]

3. از پیامبر صلی الله علیه و آله طلب شفاعت نکنند.[3]

4. زیارت قبور و ساختن گنبد و بارگاه برای آنان، شرک است.[4]

این منطق خشک و بی‌پایه، در تقابل با منطق وحی قرار دارد؛ زیرا قرآن در موارد یاد شده، نظراتی صریح و مخالف وهابیان دارد.

در قرآن آمده است:

1. «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القُربی»[5]

یکی از مصادیق ابراز علاقه به خاندان رسالت و اهل بیت و ذی‌القری، قبرهای آنان و تعمیر آنهاست و این راه و رسم، در میان ملت‌های مختلف جهان وجود دارد و یک نوع سنّت عرفی به حساب می‌آید.

2. «... فقالوا ابنوا علیهم بنیانا... قال الذین غلبوا علی امرهم لنتخذّن علیهم مسجدا».[6]

هنگامی که واقعه اصحاب کهب بر مردم آن زمان روشن شد و مردم به دهانه غار آمدند، درباره مدفن آنان، دو نظر ابراز داشتند که آیه متذکر آن می‌شود و انتقاد یا لحن اعتراضی نسبت به نظر آنها ندارد. با توجه به این آیه، هرگز نمی‌توان تعمیر قبور اولیای الهی و صالحان را عملی حرام و یا حتی مکروه قلمداد کرد؛ بلکه این آیه، به نوعی تشویق می‌کند که برای بزرگداشت اولیا و صالحان و حفظ قبرهای آنان، باید کوشا بود.

3. «و استغفر لذنبک و للمؤمنین»[7]

4. «وصلّ علیهم ان صلاتک سکن لهم»[8]

آیات فوق نیز بیان‌گر این است که طلب آمرزش پیامبر در حق افراد، کاملاً مؤثر و مفید می‌باشد و موضوع شفاعت پیامبر صلی الله علیه و آله دعای آن حضرت، نه تنها در آیات صریح، بلکه در احادیث عامه و خاصه و سیره صحابه نیز مشهود است.

            برخی شیوه‌های تبلیغ این فرقه

1. یکی از فعالیت‌های تبلیغی آنها در اصفهان، حضور جوانان آراسته و بسیار شیک پوش در میادین اصلی شهر است که قرآن‌های کوچکی را به همراه شماره تماس‌های محل‌هایی که بیشتر آنان محل آموزش قرآن و در محل‌های بالای شهر اصفهان است به دختران هدیه می‌کنند. این قرآن‌های کوچک که محل چاپ آنان در خارج ایران بوده است، تنها به دخترانی که پوشش مناسبی ندارند داده می‌شود.

2. توزیع کتاب‌های ترویج کننده عقاید انحرافی فرقه وهابیت به زبان فارسی و نیز برخی کتب در اهانت به عقاید شیعه و اختلاف افکنی میان برادران شیعه و سنی در قالب اعزام برخی مبلغین به ایران از جمله اقدامات در قالب فرهنگی در دامنه‌ای از مناطق مرزی اعم از جنوب،‌غرب و شرق ایران است.

همچنین این فرقه با حمایت مالی از یکی از کشورهای عربی هزینه‌های هنگفتی را برای راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی، تشویق گروه‌های هدف به ازدیاد زاد و ولد برای تغییر ترکیب جمعیتی، تسهیلات به جوانان برای فعالیت‌های اقتصادی، واردات برخی اقلام برای گروه‌های هدف خود، کمک برای نام گذاری فرزندان خانواده‌ها برای نام‌های مورد علاقه این فرقه و... در چارچوب قالب تقتصادی خود در ایران انجام می‌دهند. البته این اقدامات تنها منحصر به ایران نبوده و در دیگر کشورهای عربی نیز سالانه بیش از 30 تا 40 میلیون دلار جهت تبلیغ فرقه وهابیت هزینه می‌شود.

3. وهابیت تلاش دارد با روش صهیونیستی جنوب ایران را به تسخیر خود درآورد. براساس اعتقادات صهیونیستها بخش اعظمی از خاک ایران در جنوب کشورمان در گذشته مرکز فعالیت یهودیان بوده است. آنها بر این باورند که شیراز مرکز این فعالیتها در گذشته به شمار می‌رفته است.

از همین رو با توجه به امکان معامله آسان با وهابیون و همچنین بدلیل عدم امکان حضور صهیونیستها در کشور وهابیون به پیاده نظام ارتش صهیونیستها در جبهه آرام تسخیر جنوب تبدیل شده‌اند.

خرید اماکن و منازل متعلق به شیعیان در برخی مناطق استان فارس و بوشهر از مهمترین راهکارهای حضور وهابیون در این مناطق بشمار می‌رود.[9]



[1] آیین وهابیت، ص143

[2] همان، ص122

[3] همان، ص258

[4] همان، ص90

[5] شوری، آیه23

[6] کهف، آیه21

[7] محمد، آیه19

[8] توبه، آیه103

[9] www.shia.news.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۸
محمدرضا محمودی

نظرات  (۱)

سلام .... کاراتون بسیار ارزشمنده دستتون درد نکنه البته کامل پست ها رو ندیدم.
پاسخ:
ارادتمندیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی