باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

جزایر تازه متولد شده زمین (+عکس)

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۱ ق.ظ
تا سال 1967 مساحت جزیره به 2.7 کیلومتر مربع رسیده بود و ارتفاع آن از سطح دریا به ۱۷۰ متر می رسید. حالا در خاک این جزیره انواع گیاهان رشد می کنند و پرندگان مهاجر آن را به عنوان پناهگاه انتخاب کرده اند. در حال حاضر جز چند دانشمند کسی به این جزیره دسترسی ندارد و تنها کلبه کوچک روی این جزیره هم مخصوص اقامت آنها است.
مجله مهر: در هر دقیقه 265 نفر به جمعیت دنیا اضافه می‌شود که اگر قرار باشد مرگ و میر روزانه را از تعداد آنها کم کنیم، جمعیت زمین با رشد 1.1 درصدی زیاد می شود. رشدی که پیش بینی می شود جمعیت جهان را تا سال 2050 به 9.5 میلیارد نفر برساند. با این حال، به نظر می رسد زمین برای جمعیت جدید در حال ایجاد ظرفیت های تازه است!

زمین دارد بزرگتر می شود! این اتفاقی است که هر چند وقت یک بار در یک گوشه از دنیا رخ می دهد و مساحت خشکی های زمین را بیشتر می کند. این بار، تولد یک جزیره جدید در ژاپن نه فقط به مساحت این کشور اضافه کرد، بلکه سطح خشکی های روی زمین را هم زیادتر کرد.

دو روز پیش، گارد ساحلی ژاپن در حال گشت زنی بود که با یک منطقه ناشناخته رو به رو شد. جزیره ای جدید که حالا مشخص شده در اثر فوران یک آتشفشان در اقیانوس آرام در هزار کیلومتری جنوب توکیو متولد شده است. قطر این جزیره ۲۰۰ متر برآورد شده و هنوز مساحت دقیق آن مشخص نیست.

به این ترتیب ژاپنی ها بدون کشور گشایی موفق شده اند مساحت سرزمین شان را بیشتر کنند! به طوری که سخنگوی دولت ژاپن می گوید: «اگر خاک ما گسترش پیدا کند بهتر است. اگر این جزیره به جزیره مناسبی تبدیل شود، بر وسعت سرزمین ما افزوده می شود.»

این تصویر مراحل تولد جزیره جدید ژاپن را نشان می دهد



این اتفاق البته برای اولین بار رخ نمی دهد. در سال ۱۹۷۳میلادی هم تغییرات زمین شناختی باعث شد جزیره جدیدی در آبهای این منطقه ظاهر شود. ژاپن در اقیانوس آرام چندین هزار جزیره کوچک نزدیک به هم دارد که منبع ارزشمندی برای تامین انرژی و مواد معدنی به شمار می روند.

در دریای سرخ هم فوران یک آتشفشان در سواحل غربی یمن باعث تولد یک جزیره کوچک با ارتفاع 30متر شد که البته به نظر می رسد به زودی زیر آب برود.

جزیره جدید پاکستان در میانه این تصویر دیده می شود


زلزله مهیبی که امسال در بلوچستان پاکستان رخ داد هم نتیجه ای مشابه با همین فوران آتشفشانی داشت. در این زلزله اگرچه 217 نفر کشته شدند اما یک جزیره جدید در ساحل جنوبی پاکستان متولد شد که در واقع یک برآمدگی قله مانند در ساحل «گوادر» پاکستان در دریای عرب به حساب می آید. این جزیره 200 متر طول، 100 متر عرض و20 متر ارتفاع دارد.

جزیره سور تسی در نزدیکی ایسلند یک مورد عجیب و جذاب برای مطالعه زمین شناسان است



اما معروف تر از همه این جزیره های تازه متولد شده، جزیره سورتسی است که در سال 1963 در ایسلند متولد شد. ماهیگیرانی که آن روز در اقیانوس اطلس مشغول صید بودند، دود سیاهی را دیدند که فکر می کردند از یک قایق آتش گرفته بلند می شود اما این در واقع شروع تولد یک جزیره از اعماق آب بود. جزیره ای با بیش از 500 متر طول و 45 متر ارتفاع که بعدها کم کم بزرگ شد و تا دو سال بعد، به صورت یک قله سیاه وسط دریا دیده می شد.

پوشش گیاهی جزیره سور تسی در ایسلند



تا سال 1967 مساحت جزیره به 2.7 کیلومتر مربع رسیده بود و ارتفاع آن از سطح دریا به ۱۷۰ متر می رسید. حالا در خاک این جزیره انواع گیاهان رشد می کنند و پرندگان مهاجر آن را به عنوان پناهگاه انتخاب کرده اند. در حال حاضر جز چند دانشمند کسی به این جزیره دسترسی ندارد و تنها کلبه کوچک روی این جزیره هم مخصوص اقامت آنها است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۴
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی