باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

در این مراسم ‏هزار نفر از مسلمانان و شیعیان مناطق ‏واشنگتن، ویرجینیا، مریلند و مهمانانی از ایالت های دورتر در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن و در فضایی آکنده از معنویت حضور داشتند.

عقیق: همزمان با ایام عزای سیدالشهداء، شور حسینی سراسر جهان را در برگرفت و شیعیان و حتی غیر شیعیان از مذاهب و ادیان مختلف در نقاط مختلف جهان به سوگواری پرداختند و درسهای عاشورا را مرور کردند. مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن نیز از مراکزی بود که در دهه محرم، میزبان عشاق حسین(ع) بود؛ مرکزی که به محلی برای گردهمایی معنوی و اجتماعیِ ایرانیان و مسلمانان مقیم واشنگتن و سایر شهرهای آمریکا تبدیل شده است. 

بنابر اعلام این مرکز، آئین عزادری سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش با حضور بیش از یک ‏هزار نفر از مسلمانان و شیعیان مناطق ‏واشنگتن، ویرجینیا، مریلند و مهمانانی از ایالت های دورتر در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن و در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد. این مراسم هر شب از ساعت شش و نیم تا ده شب از اولین شب محرم آغاز گردید و در ظهر عاشورا به اوج خود رسید.

 از زیارت عاشورا تا سخنرانی به زبان انگلیسی و عزاداری

این مجالس که هرشب با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء توسط امام مرکز حجت‏ الاسلام والمسلمین احمد بحرینی آغاز می گردید با قرائت آیاتی از کلام‏ الله مجید و سپس زیارت عاشوراء دنبال می گردید. سپس حجت الاسلام جعفر محب الله سخنران بخش انگلیسی برنامه به مدت بیست دقیقه برای جمعیت عزادار سخنرانی می نمود. برنامه ها سپس با اجرای مراسم ویژه توسط نوجوانان ادامه می یافت و پس از آن سخنرانی اصلی و در ادامه مراسم سینه زنی و عزاداری اجرا می گردید.

مداح اهل‏بیت عصمت و طهارت حاج آقای مصلایی در طول دهه محرم شور و حال خاصی به مجالس عزای شهداء کربلا بخشید. در این مراسم صدها سوگوار حسینی در ردیف‏ های منظم به سینه‏ زنی و سوگواری می پرداختند. حضور چشمگیر و برجسته جوانان و نوجوانان در این مراسم همچون مراسم دیگر مرکز نیز لطف و حال خاصی به این مراسم بخشیده بود.

 بررسی عملکرد عوام و خواص در واقعه کربلا

در شب های محرم الحرام سخنران اصلی مراسم، مدیر و امام مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد بحرینی موضوع سخنرانی خود را به عملکرد خواص و عوام در واقعه کربلا قرار داد. وی در این سخنرانی که مورد توجه ویژه عزاداران حسینی(ع) قرار گرفت زوایای نوینی از این حادثه را آشکار نمود و با تحلیل های دقیق به شخصیت شناسی بازیگران این مصیبت جانسوز پرداخت.

مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن کربلا را نمایشگاه همه خلق وخوهای انسانی دانست و اظهار داشت: همان طور که در همه دنیا نمایشگاه‏ هاى زیادى براى محصولات، ابتکارات و اختراعات مى‏ گذارند، خداوند متعال هم نمایشگاه هایی را هم برای عبرت پذیری انسان و هم شناخت راه حق برقرار کرده است. امام جمعه مرکز اسلامی واشنگتن، کربلا را در این میان و به تنهایی نمایشگاه عظیم انسانی معرفی نمود که از انسان های خوب و بد تشکیل شده و در آن می توان به عظمت قدرت اخلاقی و روحی و معنوی بشر پی برد و دریافت که تا چه اندازه بشر می تواند با گذشت و فداکاری و آزادمردی، خداپرست و حق خواه و حق پرست شود.

کربلا، جلوه صبر و شجاعت و مروت

حجت الاسلام والمسلمین بحرینی کربلا را جلوه ای از معانی صبر، رضا، تسلیم، شجاعت و مروت و کرم و بزرگواری دانست و اظهار داشت: کربلا بیش از آن اندازه که نمایشگاه شقاوت و بدی و ظهور پلیدی بشر باشد نمایشگاه روحانیت و معنویت و اخلاق عالی و انسانیت است و در عین حال مهمترین جایگاه خواص شناسی و عوام شناسی است.

وی در این راستا از مهمترین عواملی که در پیدایش حادثۀ کربلا نقش داشت، حرکات نابجای خواص آن دانست که در فاجعۀ کربلا نقش بارز این بی بصیرتی برخی از آنها به عینه دیده می شود.

امام جمعه مرکز اسلامی واشنگتن مظلومیت امام حسین(ع) را در وهلۀ اول معلول برخی حرکات نابجای شیعیان آن حضرت دانست که در کوفه و با غفلت ها و کوتاهی های متعدد سعادت حضور در کاب امام زمان خود را از دست داده و زمینه ساز فاجعۀ کربلا شدند، که همین کوتاهی و غفلت خواص، به دنبال خود حرکت عوام را به دنبال داشت که اگر به موقع عمل می کردند، حسین بن علی به کربلا کشانده نمی شد.

وی همچنین با ‏برآوردن مثال های متعدد به نمونه‏ هائی از اثرات محرم و عزاداری امام حسین(ع) بر حفظ و بقای ایمان اسلامی تاکید ورزیده و با ذکر خصوصیات شهداء کربلا همچون شجاعت، ایمان، عشق به خدا، آگاهی و معرفت کامل به درستی و برحق بودن راه و اطاعت عاشقانه و مخلصانه از ولی امر حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع)، شرکت‏ کنندگان در مجلس را به ادامه راه آن پاکان فرا خواندند. ایشان ضمن ابراز خوشوقتی فراوان از استقبال انبوه حاضرین که هر ‏شب سالن سخنرانی را لبالب از جمعیت می‏ نمودند قیام کربلا و خون حسین را ضامن بقای اسلام حفظ ایمان وادامه عشق به اهل ‏بیت عصمت و طهارت(ع) دانستند .


منبع:حوزه


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۲
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی