باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

موشک های در انتظار پرنده‌های خارجی 

موشک شلمچه

** موشک شلمچه

این موشک برد متوسط، قابلیت استفاده در برد کوتاه را نیز دارد و دارای سرعتی حدود سه ماخ سرعت است. از جمله ویژگی‌های این موشک، قدرت درگیری موثر با هدف، مقاوم در برابر جنگ الکترونیک دشمن، مجهزبودن به فناوری روز جهان از ویژگی‌های موشک شلمچه است.


لحظه شلیک موشک شلمچه

برد این موشک حدود 40 کیلومتر اعلام شده و در رزمایش مدافعان آسمان ولایت5 با اصابت به یک پهپاد متجاوز، با موفقیت آزمایش شد.

*** سامانه موشکی قادر

سامانه موشکی قادر یک سامانه پدافند هوایی با برد متوسط است که در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت4 در آبان 1391 رونمایی شد.

امیر اسماعیلی پس از شلیک موفقیت‌آمیز این سامانه، قادر را کاملاً متحرک عنوان و گفته بود: شلیک موشک‌ها بدون پیاده‌سازی و استقرار لانچرها، توسط این سامانه انجام می‌شود و این سامانه می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه مستقر و آماده شلیک شود.

*** سامانه موشکی «یا زهرا (س)»

اولین محصول پروژه «یا زهرا» در تابستان سال 1377 در یک نمایشگاه دستاوردهای دفاعی به نمایش گذاشته شد که شامل موشک و کپسول حمل و پرتاب آن بود و  پس از آن در نمایشگاه‌های متعددی، موشک این سامانه با نام «شهاب ثاقب» رونمایی شد.

این سامانه موشکی پدافندی، قابلیت شناسایی، ردیابی و انهدام اهداف هوایی مانند انواع هواپیما، بالگرد و پهپاد را در برد کوتاه دارد. سامانه متحرک پدافند هوایی یا زهرا(س) قابلیت اتصال به شبکه پدافندی کشور را دارد و قادر است در هر موقعیتی استقرار یافته و به طور موثری ماموریت خود را انجام دهد.

قابلیت درگیری با چند هدف و انهدام آنها به طور همزمان، سرعت عمل بالا و ردیابی کاملا خودکار از دیگر ویژگی‌های این سامانه پدافندی است.


سامانه موشکی یازهرا(س)

"یا زهرا 3" سامانه‌ای کاملا بومی است که نیاز دفاعی آن توسط قرارگاه پدافند هوایی به صنعت هوایی کشور مطرح شده است و از مزایای  این سامانه راکتی می‌توان به متحرک و تاکتیکی بودن آن اشاره کرد؛ از دیگر مشخصات بارز این سامانه، استقرار آن در شرایط آب و هوایی مختلف است.

از مزیت های خوب این سامانه موشکی نیز متحرک و تاکتیکی بودن آن است. از دیگر مشخصات بارز سامانه موشکی "یا زهرا" استقرار آن در شرایط آب و هوایی مختلف است.

*** سامانه موشکی حرز نهم

این سامانه موشکی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری رونمایی شد. این سامانه به صورت غیرفعال یا «پسیو» عمل می‌کند و سامانه‌ای برد کوتاه است.

این سامانه توانایی انهدام همه اهداف هوایی در برد 10 کیلومتری و ارتفاع 5 کیلومتری را دارد. سردار احمدی وحیدی وزیر سابق دفاع، حرز نهم را "یک محصول پیچیده و ارزنده" دانسته بود.


«حرز نهم»

یکی دیگر از ویژگی‌های حرز نهم، این است که این سامانه موشکی می­‌تواند هواپیماها و موشک­‌های کروز دشمن را که قابلیت شیرجه برروی اهداف حساس و حیاتی را دارند، را نابود کند.

سامانه‌هایی که با ارسال امواج و استفاده از بازتابش آنها اقدام به رهگیری اهداف پرنده می‌کنند از نوع اکتیو یا فعال به شمار می‌روند اما سامانه هایی که تنها با استفاده از امواج ساطع شده از اهداف پروازی به ردیابی آنها می‌پردازند، پسیو محسوب می‌شوند و سامانه موشکی حرز نهم یک سامانه پسیو است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، نگاهی اجمالی به توانایی پدافندی کشور در عرصه تولید موشک‌ها و تجهیز یگان‌ها به این موشک‌ها و سامانه‌های موشکی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن انواع موشک‌ها و سامانه‌های موشکی در عرصه پدافند هوایی، چرخه‌ای در اختیار دارد که این چرخه امروز با افتتاح خط تولید موشک صیاد 2 تکمیل شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۷
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی