باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

بـاز هـم فیــلم٣٠٠ ؛ بـاز هـم دروغ + عکس

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱ ق.ظ



به گزارش ایران ویج به نقل از امُرداد ، چهره‌ای خشن با بدنی نیمه‌برهنه که بر تختی زرین تکیه زده و تبری بر دست دارد، آتش می‌افروزد، هرچیز که می‌بیند را نابود می‌کند و شماری برده در خدمتش هستند، چهره‌ی خشایارشایی است که کمپانی اسراییلی- آمریکایی [برادران وارنر] در نسخه‌ی دوم ٣٠٠ به نمایش گذاشته‌اند.

برپایه‌ی خبری که به تازگی در برخی تارنماهای خبری خارجی همچون [Guardian] منتشر شده، بنا بر آن است، به‌زودی نسخه‌ی تازه‌ای از فیلم ننگین 300 روانه‌ی سینماهای خارجی شود، فیلمی که این‌بار نام [300، خیزش امپراتوری] بر خود گرفته و به‌‌دروغ نبرد ایران و یونان را به تصویر می‌کشد، نبردی که به شکست سپاهیان ایران و بازگشت خشایارشا به میهن می‌انجامد.

 


این فیلم قرار است نبردهای [سالامیس]، [ترموبیل] و جنگ میان امپراتوری ایران و یونان باستان سال 480 پیش از میلاد را بازگو ‌کند. [300، خیزش امپراتوری] که به تازگی تبلیغاتش را در بوق و کرنا کرده‌اند، برروی زندگی خشایارشا، پادشاه ایرانی، آرتمیس، ملکه‌ی [هالیکارناس] و [تمیستوکل] سردار یونانی ساخته شده است.

این فیلم ‌کسی که به گواه تاریخ، همسان‌ترین چهره را به کورش بزرگ، بنیان‌گذار جهان‌شاهی هخامنشی دارد را به نادرست، شاهی خشمگین، خودرای، خون‌خوار و نیمه‌برهنه بازشناسانده است. سازندگان فیلم خود را به فراموشی زده‌اند که خشایارشا، همان کسی است که در سنگ‌نبشته‌ای که در کوه الوند به جای گذاشت، شادی را برای مردمانش آرزو کرد، خود را پسر داریوش هخامنشی شناساند و نوشت:
[خدای بزرگ است اهورامزدا، بزرگ‌ترین خدایان است که این زمین را آفرید، که آن آسمان را آفرید، که مردم را آفرید، که برای مردم شادی آفرید، که خشایارشا را شاه کرد، یگانه از میان شاهان بسیار، یگانه فرمانروا از میان فرمانروایان بی‌شمار. من خشایارشا، شاه بزرگ، شاهِ شاهان، شاهِ کشورهای دارای ملل بسیار، شاه این سرزمین بزرگِ دوردستِ پهناور، پسر داریوش شاه هخامنشی.]

 


همین چند سال پیش بود، دقیقا در ١8 اسفند 1385 خورشیدی (7 مارچ 2007) که نخستین نسخه از فیلم ضد ایرانی 300 با عنوان [آمادگی برای شکوه] ساخته شد و نقد و خشم ایرانیان را به خاطر تحریف تاریخ پرشکوه ایران برانگیخت. [300] یک فیلم اکشن آمریکایی-اسراییلی است که قرار است تا میانه‌ی اسفندماه امسال (مارچ ٢٠١٤) برروی پرده‌ی سینماهای خارجی قرار بگیرد.

[300، خیزش امپراتور] را کمپانی [برادران وارنر] آماده‌ی پخش کرده‌اند. [نوام مورو] کارگردان این فیلم در نشست خبری، فیلم تازه‌اش را یک [رفرنس و منبع] نامید و گفت که، چیزهای بسیار تازه‌ای در آن نهفته است.

 


وی گفت:
[تاریخ از سوی افراد بازگو می‌شود. تاریخ یک روایت خط به خط از داستان نیست بلکه بازگوکننده‌ی تجسمی از یک انسان است برای همین این یک کار موضوعی است و این زیبایی کار ماست. نوشتن این فیلم‌نامه یک کار هوشمندانه بوده است. این آزادی است که به شما اجازه می‌دهد که یک چیز هیجان‌انگیز را تولید کنید. چه کسی می‌داند چه چیز درست است؟ کسی که (آن زمان) آنجا نبوده است.]

رودریگو سان‌تورو، بازیگر نقش خشایارشا هم درباره‌ی این فیلم می‌گوید:‌
[ساختن یک فیلم این‌چنینی یک افتخار است. این یک فیلم حماسی است.]

[نوام مورو] کارگردان [300، خیزش یک امپراتوری] است. تهیه‌کنندگان این اثر [جیانی نوناری]، [مارک کانتون]، [زاک اسنیدر] و [بری گلدمن] هستند. [سولیوان استپلیتون]، در نقش [تمیستوکل]، سردار یونانی، [اوا گرین] در نقش [آرتمیس]، [ملکه هالیکارناس]، [لنا هدی]، در نقش همسر [لئونیداس]، [هنس ماتسون]، در نقش [آیسخولوس]، تراژدی‌نویس یونان باستان و [رودریگو سانتورو] در نقش خشایارشا بازی می‌کنند. تهیه‌کنندگان فیلم از همکنون نماهنگی را برای تبلیغ این فیلم ضد ایرانی آماده کرده‌اند، که [ایران ویج]‌ آن را به‌پیوست همین ایمیل برای شما عزیزان ارسال کرده است.

 


از هم‌میهنان چشم آن داریم تا به‌هر گونه‌ای که خود روا می‌دانند در شبکه‌های اجتماعی به آگاه‌سازی بپردازند تا کسی ناآگاهانه فریفته‌ی جلوه‌های ویژه و داستان دروغین فیلم نشوند.

با روندی که سازندگان این فیلم در پیش گرفته‌اند به نظر می‌رسد خیال کوتاه آمدن نداشته باشند، شاید در روزی دیگر یا چند سال دیگر، اسکندر، فرنام(:لقب)،
کبیــر! بگیرد و یورش او به ایران‌زمین و نابودی دودمان هخامنشی و به آتش کشیدن نماد تمدن ایران، دلاوری خوانده شود. بی‌گمان تا هنگامی که خودمان دست به کار نشده‌ایم، تا هنگامی که فیلم‌های خودمان شکوه ایران و راستی‌های تاریخی را به نمایش نمی‌گذارند، دیگران دست به کار نوشتن تاریخ به شیوه‌ی خودشان می‌شود. ماه مهر نزدیک است، ماه آغاز آموزش. چه اندازه برای آشنایی فرزندانمان با تاریخ ایران کار کرده‌ایم؟

 
 




منبع : چاپ شده در هفته‌نامه‌ی امرداد شماره‌ی ٢٩٦

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۸
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی