باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

پنج شرط برای ازدواج آقایان/ راز خوشبختی چیست؟

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۵۵ ب.ظ

پنج شرط برای ازدواج آقایان/ راز خوشبختی چیست؟

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی در حرم امام رضا علیه السلام: بیان برخی حقایق مفسده ایجاد می کند

بسیاری از مردان گمان می کنند که بی وفایی از دید یک زن به معنای ارتباط با فردی نامحرم است؛ اما مصادیق دیگر هم وجود دارد، همانند شوخی با خانم نامحرم...

به گزارش خبرنگار عقیق، حجت الاسلام و المسلمین دهنوی، کارشناس مسائل خانواده، در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملک پاسبان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و در رواق این حرم مقدس، به تبیین مسأله آرامش در زندگی پرداخت و گفت: انسان ها در زندگی نیازمند آسایش و آرامش هستند، تا بتوانند احساس خوشبختی نمایند.

وی ادامه داد: آسایش با تأمین نیازهای مادی، جسمانی و فیزیولوژی تأمین می شود، اما ما علاوه بر آسایش نیازمند آرامش هستیم و باید توجه داشت که آرامش از طریق امور مادی میسر نخواهد شد.

وی با بیان این که عشق، صفا، صمیمیت و معنویت راه های رسیدن به آرامش هستند و با تأکید بر این که این اصول باید براساس آموزه های اسلامی بر زندگی انسان حاکم شود، خاطرنشان کرد: زن و شوهر دو حق بر گردن یکدیگر دارند، نخست مادی و دیگری معنوی. حقوق معنوی موجب آرامش انسان می شود.

عمل به ارزش‌های اخلاقی راهکار ایجاد آرامش

سخنران حرم مطهر رضوی یکی از راهکارهای ایجاد آرامش در زندگی را رعایت ارزش های اخلاقی دانست و تصریح کرد: ارزش های اخلاقی شامل صداقت، وفاداری، فداکاری و احترام می شود؛ البته باید توجه داشت که برخورداری از ارزش های اخلاقی جزو سیره اولیای الهی، پیغمبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و ائمه معصومین علیهم السلام بوده است.

وی با اشاره به این که ائمه اطهار علیه السلام عاملان حقیقی ارزش های اخلاقی هستند، متذکر شد: زندگی مولای متقیان علی علیه السلام و حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها از ارامش خاصی برخوردار بود و دلیل اصلی این امر عمل کردن آنان به ارزش های اخلاقی بوده است.

وی به الگو برداری از سیره ائمه معصومین و به طور خاص از زندگانی حضرت علی و حضرت زهرا تأکید کرد و بیان داشت: اگر خانواده های کشور ما ادعای شیعه بودن دارند و اگر می خواهند احساس خوشبختی کنند، باید مردان ما علوی و زنان ما فاطمی باشند.

احساس خوشبختی با دروغ نگفتن

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی در بخش دیگری از سخنانش از صداقت به عنوان یکی از ارزش های اخلاقی یاد کرد و اظهار داشت: نباید در زندگی دروغ گفته شود؛ اگر دروغ نگوییم، احساس خوشبخشتی می کنیم.

وی اضافه کرد: برخی بیان می کنند که این ارزش های اخلاقی مربوط به قرن های گذشته است، اما باید توجه داشت که ارزش های اخلاقی همیشه ثابت هستند و براساس تغییر زمان و مکان عوض نمی شوند.

این کارشناس مسائل خانواده در ادامه با اشاره به این که صداقت به معنای دروغ نگفتن است، گفت: معنای صداقت این نیست که هر راستی را بیان کنیم؛ آیا راست گفتن واجب است؟ خیر؛ «جز راست نباید گفت و هر راست نشاید گفت». بیان برخی از حقایق و راستگویی ها، ایجاد فتنه و مفسده می کند.

پنج شرط برای ازدواج مرد ها

وی سپس به تبیین پنج شرط برای ازدواج مرد ها پرداخت و افزود: این پنج شرط شامل «رشد عقلانی»، «رشد اجتماعی»، «رشد شخصیتی»، «قدرت مدیریت بحران» و «استقلال فکری» می شود. این شروط در سنین 24 تا 26 سالگی ایجاد می شود؛ البته استثناهایی وجود دارد.

مسأله «وفاداری» از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام و المسلمین دهنوی آن را تشریح کرد و با تأکید بر این که مردان و زنان جامعه اسلامی باید به یکدیگر وفادار باشند، ابراز داشت: بسیاری از مردان گمان می کنند که بی وفایی از دید یک زن به معنای ارتباط با فردی نامحرم است؛ اما مصادیق دیگر هم وجود دارد، همانند شوخی با خانم نامحرم؛ زیرا زن دارای احساس تعلق است.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از زنان گمان می کنند که بی وفایی زن از جنس ارتباط نامشروع است، ولی مصادیق دیگری نظیر عدم رعایت پوشش وجود دارد. زیرا خداوند متعال ویژگی غیرت و حس ناموس پرستی را در وجود مرد قرار داده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۴
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی