باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

آلت تناسلی جنسی مردانه

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱ ق.ظ
  • این مطلب فقط برای افراد بالای +۱۸ سال می باشد.

khod erza1 آلت تناسلی جنسی مردانه + عکس

یومد: آلت تناسلی مردانه (اندامی است بدون استخوان و غضروفی که بافت نعوظی آن از سه سیلندر دو عدد Corpus carernosum و یک عدد Corpus Spongiosum به طولی حدود ۲۰ سانتیمتر و قطر حدود ۵/۲ سانتیمتر تشکیل شده‌است و در زیر آلت تناسلی مردانه خایه ( بیضه یا تخم) قرار دارد.

آلت مردانه

در آلت تناسلی مردانه اغلب نواحی حساسی وجود دارند که تحریک آنها باعث تحریک جنسی فرد می‌شود. در اوج لذت جنسی (ارگاسم) از آلت مرد منی و یا اسپرم خارج می‌شود که در صورت ریخته شدن آن در فرج زن و عدم جلوگیری می‌تواند باعث حاملگی در زن بشود. همچنین این دستگاه هورمون‌های جنسی لازم برای تولید اسپرم و تکامل جنسی در دوران بلوغ را می‌سازد. اعضای تناسلی مرد از آلت تناسلی، بیضه و کیسه بیضه که بیضه‌ها در آن آویزان هستند، تشکیل می‌شوند.

هر بیضه حاوی لوله‌های سمینیفر است که اسپرم می‌سازند. اسپرم در اپیدیدیم یک لوله پیچ در پیچ که پشت هر بیضه قرار دارد، نگهداری می‌شود. یک لوله دیگر به نام وازدفران، هر اپیدیدیم را به یک مجرای انزالی وصل می‌کند که این مجرا خود به پیشابراه وصل می‌شود. سه غده یک جفت غده ساخت منی و غده پروستات، مایعاتی را ترشح می‌کنند که وظیفه انتقال و تغذیه اسپرم را برعهده دارند؛ این ترشحات همراه اسپرم، مایعی به نام مایع منی را تشکیل می‌دهند.

در طول فعالیت جنسی، بافت نعوظی آلت تناسلی، پر خون شده، آلت تناسلی را دراز و سفت می‌کند تا بتواند وارد مهبل زن شود. در هنگام ارگاسم، انقباضات عضلانی مایع منی را از طریق هر وازدفران به طرف پیشابراه و خارج از آلت تناسلی می‌رانند. درحالت عادی آلت تناسلی کوچک و شل می‌باشد ولی پس از تحریک شدن بدلیل سفت شدن عضلانی به حالت نعوظ در می‌آید.

از آلت تناسلی در تماس جنسی استفاده می‌شود. از آلت تناسلی برای دفع ادرار نیز استفاده می‌شود.

                                                                            figurepey 2 آلت تناسلی جنسی مردانه + عکس

نمودار تشریحی از آلت تناسلی انسان

این عضو در مردان به صورت استوانه‌ای شکل می‌باشد که از ۳ بافت تو در تو تشکیل شده است.این بافت ها اسفنجی شکل هستند و در واقع مانند جک‌های بادی عمل می کنند به این صورت که حاوی سلول‌هایی می‌باشند که در هنگام تحریک جنسی، با ارسال پیام عصبی و ترشح هورمون های خاص در بخش استوانه‌ای آلت، آب را به خود جذب می‌کنند و مانند بادکنک‌های پر از آب به هم فشار آورده و سبب خیزش و نعوظ آلت تناسلی می‌شوند . پوست آلت هم کاملآً قابل کشش است.

هرچند نتایج تحقیقات معتبر در زمینه اندازه آلت تناسلی مردانه انسان تا حدی با یکدیگر اختلاف دارند اما اجماع عمومی میانگین طول آلت تناسلی مردانه انسان‌های بالغ را در محدودهٔ ۱۲٫۹ تا ۱۵ سانتی‌متر قرار می‌دهد و ۹۵ درصد میانی نیز طول آلت تناسلی مردانه بین ۱۰٫۷ تا ۱۹٫۱ سانتی‌متر دارند. در مورد محیط یا دور ِ آلت تناسلی مردانه هم اجماع عمومی بر روی میانگین ۱۲٫۳ سانتی‌متر است که به معنای قطری معادل ۳٫۹ سانتی‌متر در حالت شق‌شدگی کامل است.

میانه حسابی اندازه‌های آلت تناسلی مردانه ، یعنی رقمی که ۵۰ درصد افراد از آن پائین‌تر و ۵۰ درصد بالاتر از آن قرار می‌گیرند، کمی پائین‌تر از میانگین است. ارتباطی بین اندازه آلت تناسلی مردانه

و نژاد مشاهده نشده‌است. آلت تناسلی افراد ختنه‌شده به طور میانگین ۸ میلی‌متر کمتر از همتایان ختنه‌نشده است.

یک پروژه تحقیقاتی که توسط پزشکانی با ملیت‌های مختلف انجام شد نشان می‌دهد که در مقیاس جهانی، طول آلت در حالت کاملا تحریک شده بین ۹٫۶ – ۱۶ سانتیمتر می‌باشد. همچنین اشاره شده‌است که طول آلت نه تنها از ژنتیک، بلکه از فرهنگ، رژیم غذایی و میزان تماس با مواد شیمیایی و سمی نیز تاثیر می‌پذیرد.

به جز در موارد شدید (قرار گرفتن در دو سوی طیف اندازه)، طول آلت تاثیری بر توانایی زاد و ولد ندارد.

سیلندرهای آلت تناسلی

28jxgg01 آلت تناسلی جنسی مردانه + عکس

مقطع از سیلندرهای آلت تناسلی مرد که عمل نعوظ را انجام می‌دهند.

این سیلندرها که در کنار هم قرار گرفته در قسمت داخلی متصل به استخوانهای لگن خاصره و قسمت خارجی آن توسط پوست پوشانیده که نمای اندام تناسلی ظاهری را تشکیل می‌دهد.

قسمت بیرونی بافت نعوظی را اگر از داخل به خارج توضیح دهیم در داخلی ترین قسمت گفته شد که از سه سیلندر طولی (۲ عدد) بافت اصلی نعوظ کورپوس کاورنوزومCorpus carernosum و سومی بنام کورپوس اسپانژیوزوم Corpus Spongiosum که حاوی مجرای ادراری است و در زیر ۲ سیلندر قبلی قرار گرفته.

داخل سیلندرهای نعوظی بافت اسفنجی قرار گرفته که فضای زیادی را هنگام نعوظ جهت ورود خون ایجاد می‌کند و دیواره آن از بافت بسیار قوی و ضخیم بنام تونیکا آلبوژینه تشکیل شده‌است.

سیلندرها توسط بافت قوی دیگری بنام فاسیای باکس (Bucks fasia) در کنار هم قرار می‌گیرند تا خود شکل سیلندری واحدی را تشکیل دهد و روی آن را بافتهای نرم و لغزنده زیر جلدی و پوست است که قابلیت حرکت و لغزندگی بین پوست و بافت نعوظی را ایجاد می‌کند تا بدون کشش وفشار بر روی پوست، سایز آلت تناسلی در حالت نعوظ چند برابر بزرگتر شود.

نعوظ

مکانیسم نعوظ بدین شرح است که هنگام تحریک جنسی و یا فعال شدن مکانیسم نعوظی به هر دلیل، جریان خون بداخل بافت اسفنجی این سیلندرها به سرعت و شدت افزایش یافته بطوری که خون ورودی، فرصت خارج شدن از طریق سیاهرگها را ندارد. سیلندرها افزایش بارز حجم پیدا کرده و همچون بادکنکی که بطور کامل پر باد شده باشد حجیم و سفت می‌گردد.

سفتی دیواره سیلندرها باعث بسته شدن ۹۰٪ قابلیت خروج خون از سیلندرها می‌گردد تا بافت آلت پر خون باقی بماند. این فشار به بالاتر از حد متوسط فشار خون فرد، یعنی حدود ۱۲۰ میلی متر جیوه می‌رسد و باتوجه به محصور بودن خون با دو بافت قوی تونیکاآلبوژینه دیواره سیلندرها و فاسیای باکس پوشاننده آنها منجر به قوام سخت و شبیه به استخوانی بافت آلت تناسلی مردان درحالت نعوظ می‌گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۴
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی