باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

نقش شهید آیت در افشای ماهیت منافقان

شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۷ ب.ظ
نقش شهید آیت در افشای ماهیت منافقان



























نماینده مردم تهران در مجلس با اعتقاد بر اینکه شهید آیت دوای همه دردها را تشخیص داده بود و نمی‌خواست انقلاب به دست نا اهلان بیفتد، گفت: شهید آیت درک کرد که ولایت فقیه خواست دینی و مردمی است.

به گزارش تهران پرس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت شهید حسن آیت که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید آیت‌، گفت: امروز در سوگ و سالگرد شهید مظلومی گرد هم آمده‌ایم که مظلوم زیست، مظلومانه به شهادت رسید و مظلوم ماند.

وی ادامه داد: آیت مرد پیشتازی بود که در تمام عرصه‌ها و میدان مبارزه و جهاد از دیگران سبقت گرفت و زودتر از همگان می‌فهمید و سال‌ها جلوتر از تاریخ زیست.

حسینیان با اشاره به اینکه زندگی سیاسی، اجتماعی شهید آیت از چند جهت قابل بررسی است، توضیح داد: آیت در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و محل زیستن او در یک خانواده روحانی بود، پدر او آیت‌الله بود و مادر وی آیت‌الله‌زاده بود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: آیت وقتی از ابتدای کودکی درس را آغاز کرد تا جوانی خود در حوزه‌های علمی به تعلم و آموزش پرداخت و این نقش بزرگی در زندگی او داشت؛ دوران دبیرستان او همزمان با ملی‌ شدن صنعت نفت بود و دوران دانشجویی او با نهضت حضرت امام خمینی(ره) همراه شد.

وی با ذکر این نکته که آیت شخصیتی قابل اعتماد، انقلابی، تاریخ‌ساز، تأثیرگذارو نقش‌آفرین در تاریخ بود، ابراز داشت: به همین جهت بود که شخصیتی مانند شهید آیت‌الله بهشتی بنیان‌گذار حزب جمهوری که تمام کارها و انتخابش بر اساس تعهد و اندیشه بود او را به عنوان عضو شورای مرکزی و دبیر سیاسی انتخاب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه آیت به خوبی شرایط پس از انقلاب اسلامی را می‌شناخت، اضافه کرد: وی بر اساس تجربیات خود می‌دانست و موضع می‌گرفت، انقلاب وقتی به پیروزی رسید در یک طرف مجموعه‌ای از نیروهای چپ، مارکسیست، کمونیست و ملی‌گرا قرار داشتند و در سوی دیگر اصولگرایان و معتقدان به اسلام قرار گرفته بودند و در چنین موقعیتی که حق و باطل به هم گره خورده بود و لباس فتنه را به وجود آورده بود، شهید آیت و شهید دیالمه افشاءکننده عملکرد نیروهایی شدند که تاریخ نشان داد حق با شهید آیت بوده است.

حسینیان در ادامه سخنان خود به پیشتازی و درک بالای آیت از جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: وی بنی‌صدر را که به عنوان نماد تمام گروه‌های غیراسلامی بود رسوا کرد و تجمع و همبستگی ضد انقلاب را بر هم زد و مشاهده کردیم وقتی بنی‌صدر از کشور فرار کرد رهبر سازمان منافقین به او پیوست و این پیوند حتی به جایی رسید که بنی‌صدر دخترش را به ازدواج رجوی در آورد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که چرا باید نیروهای مذهبی در تبلیغات دستی فروتر داشته و از امکانات برخوردار نبوده‌اند؟ گفت: فضای مطبوعاتی که در آن زمان شکل گرفته بود نگذاشت حرف آیت برای مردم آشکار شود و حتی اجازه ندادند که درباره آنچه می‌گفت مردم در عمق سخنان او فرو بروند.

وی بر همین اساس به انتشار نوار افشاءگرانه شهید آیت علیه بنی‌صدر اشاره و تصریح کرد: زمانی که این نوار به دست روزنامه انقلاب اسلامی و بنی‌صدر افتاد نیروهای چپ فضایی را به عنوان کودتای آیت به وجود آوردند بدون آنکه بدانند حرف  آیت چه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با ذکر این نکته که آیت به خوبی درک کرده بود که ریشه مقابله با انقلاب چیست، یادآور شد: او فهمیده بود که ملی‌گرایان به دنبال طرح مصدق به عنوان شخصی فناناپذیر مقابل امام هستند و می‌خواهند ملی‌گرایی را به جای ایدئولوژی اسلامی جانشین کنند. امام (ره) به همین نتیجه رسیده بود که با طرح مصدق و ملی‌گرایی می‌خواهند علیه انقلاب فعالیت کنند.

حسینیان با بیان اینکه آیت رسالت سنگینی در تبیین و افشای این جریان احساس می کرد، ادامه داد: آیت تمام هم و غم خود را گذاشت تا چهره مصدق را معرفی کند و روشن کرد که مصدق هیچ بافته جداتافته از حاکمیت قجری نیست.

وی افزود: دیگر رسالت آیت این بود که نگذارد مانند جریان ملی‌شدن نفت، انقلاب را هم به نام مصدق بزنند و او اثبات کرد که مصدق هیچگاه تا آذر 1329 که ملی شدن نفت به صورت فراگیر و بسیج عمومی توسط آیت‌الله کاشانی رخ داد از ملی شدن نفت حمایت نمی‌کرد. آیت بر روی نقش مصدق در شکست ملی شدن صنعت نفت پافشاری کرد و اقدامات او را به خوبی بیان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری اینکه آیت دوای همه دردها را تشخیص داده بود و می‌دانست که نباید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد، خاطرنشان کرد: او بر روی اصل ولایت فقیه اصرار و پافشاری کرد، هم این خاصیت دینی را می‌دانست و به آن عمیقاً اعتقاد داشت و از طرف دیگر تشخیص این بود که مردم خواستار ولایت فقیه بودند.

وی اضافه کرد: همین الآن تومارهای بسیاری وجود دارد که روستائیان خطاب به مجلس خبرگان قانون اساسی نوشته‌اند و می‌گفتند چگونه نقشی برای امام قائل نشده‌اید و بر همین اساس آیت می‌دانست که ولایت فقیه خواست دینی و مردمی است و برای همین امر با شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی فعالیت می‌کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۶
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی