باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

غم، بزرگ‌ترین دشمن قلب

چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۵۳ ب.ظ

گیاه

غم، بزرگ‌ترین دشمن قلب

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس طب سنتی گفت: غم بزرگ‌ترین دشمن سلامت قلب است که افراد باید حتی الامکان از غم و ناراحتی دوری کنند و به شادی معتدل بپردازند همچنین استشمام بوهای خوش مانند عطر گل نرگس و گل محمدی به تقویت قلب و نشاط آوری آن کمک می‌کند.

سیدجواد علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم درباره حفظ سلامت قلب اظهار داشت:در طب سنتی ایران علاوه بر دستورات کلی که برای سلامت جسم و روان وجود دارد، دستورات اختصاصی برای حفظ و سلامت اعضای مهم بدن توصیه شده است.

وی با اشاره به این‌که حفظ سلامت قلب یعنی حفظ پایداری بدن گفت: از دیدگاه حکمای طب سنتی ایران قلب رئیس مطلق و از شریف‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود و اگر قلب سالم باشد بدن نیز سلامت است.

این کارشناس طب سنتی افزود: پایداری بدن وابسته به سلامت قلب است چرا که قلب معدن روح حیوانی بوده و باید در حفظ و سلامت نهایت کوشش را داشته باشیم همچنین برای سلامت قلب از همنشینی با افراد نادان و کسانی که از دیدن آن‌ها افراد کراهت دارند، باید پرهیز شود.

علوی ادامه داد: هم و غم بزرگ‌ترین دشمن سلامت قلب است که افراد باید حتی‌الامکان از غم و ناراحتی دوری کنند و به شادی معدل بپردازند همچنین قرار گرفتن در محیط‌های شاد و خوشایند به سلامت قلب کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: مصرف غذاهای لطیف و سبک مانند گوشت گوسفند یک ساله، زرده تخم مرغ عسلی، گوشت کبک، گوشت جوجه خروس و تیهو به سلامت قلب کمک کرده چرا که غذاهای لطیف خون صالح و لطیفی تولید می‌کنند.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: مصرف گوشت‌های غلیظ مانند گوشت گاو و بز به سلامت قلب لطمه وارد می‌کند همچنین استشمام بو‌های خوش مانند عطر گل نرگس و گل محمدی به تقویت قلب و نشاط آوری آن کمک می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۸
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی