باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

جایگزینی سبز برای فولاد!

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱ ب.ظ
هربار که از سلولز خبری در رسانه ها منتشر شده، این ماده با تولید زیست سوخت ها مرتبط بوده است. جلبک سبز سلولز را گوارش کرده و تولید زیست گاز را بهبود می بخشد که می توان طی فرآیندهای مختلف آن را به سوخت تبدیل کرد. اما دانشمندان کاربردی متفاوت از سلولز را کشف کرده اند.
جایگزینی سبز برای فولاد!

 

مازیار دانیالی، زیست نیوز - هربار که از سلولز خبری در رسانه ها منتشر شده، این ماده با تولید زیست سوخت ها مرتبط بوده است. جلبک سبز سلولز را گوارش کرده و تولید زیست گاز را بهبود می بخشد که می توان طی فرآیندهای مختلف آن را به سوخت تبدیل کرد. اما دانشمندان کاربردی متفاوت از سلولز را کشف کرده اند. پژوهشگران دانشگاه پوردو در ایندیانا ویژگی متفاوتی از سلولز که شامل سختی باورنکردنی این ماده می شود را یافته که به طور بالقوه می تواند آن را به یکی از مواد لازم برای ساخت و ساز ساختمان های سبز تبدیل کند.

سلولز همواره به عنوان یک ماده زاید و زباله مطرح بوده و اگرچه جز حیاتی در تمام ساختارهای گیاهی محسوب می شود، اغلب یک محصول جانبی و یا ماده غیر ضروری در تولید کاغذ و یا مواد غذایی شناخته می شود. البته این شرایط تا به امروز پابرجا بوده است. جدا از تلاش های فراوان دانشمندان و مهندسان برای استفاده از آن به منظور یافتن ارزان ترین و موثرترین راه برای تولید زیست سوخت، سلولز موضوع مطالعه ای جالب توجه توسط تیمی از پژوهشگران به رهبری "فرناندو دری"، دانشجوی دکترا در دانشگاه پوردو، بوده است.

برای نخستین بار تیمی پژوهشی مطالعه درباره نمونه کوچکی از نانوبلورهای سلولز که تنها 3 نانومتر پهنا و 500 نانومتر طول داشته را انجام داده است. به دلیل اندازه کوچک، این ساختار همواره بسیار شکننده در نظر گرفته شده و افزون بر این مطالعه آن با میکروسکوپ های نوری و تجهیزات آزمایشگاهی استاندارد دشوار است. اما در کمال شگفتی دانشمندان، این تجربه آزمایشگاهی نشان داده است به رغم اندازه بسیار کوچک، این ماده از استحکام و سختی مشابه با فولاد برخوردار است.

این ویژگی باورنکردنی سلولز آن را به گزینه ای بسیار مناسب برای تقویت بتن و پلیمرهای مختلف تبدیل می کند. همچنین، این ماده می تواند در کیسه های تجزیه پذیر پلاستیکی، باتری های انعطاف پذیر، نمایشگرهای انعطاف پذیر، ابزارک ها و وسایل، حافظه رایانه و یا حتی فیلترهای تصفیه آب مورد استفاده قرار بگیرد.

گام بعدی پیش روی تیم پژوهشی دانشگاه پوردو امتحان کردن محصولات طبیعی دیگر که از ویژگی های مکانیکی مشابه سلولز برخوردار هستند، محسوب می شود. بر همین اساس، آلفا-کیتین، ماده ای که در صدف موجودات دریایی یافت می شود، مورد توجه قرار گرفته که حتی اگر از سلولز بهتر نباشد، پتانسیلی مشابه با آن را برخوردار است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۳۰
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی