باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

عکسی جدید از انفجار هیروشیما

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۵۶ ب.ظ

این عکس نیم ساعت پس از انفجار بمب مرگبار «پسر کوچک» بر فراز شهر هیروشیما گرفته شده است.


به ادامه مطلب هم برو

این عکس در میان مقاله‌های مربوط به این بمباران یافت شده است که اکنون در اختیار «مدرسه ابتدایی هانکووا» در شهر هیروشیما هستند.
مشرق: انفجار بمبی موسوم به «مرد کوچک» بر فراز شهر هیروشیمای ژاپن 118661 غیرنظامی و تقریباً 20 هزار نیروی نظامی ژاپن را به کام مرگ کشانده و نام آمریکا را به عنوان اولین کشور استفاده کننده از بمب اتمی در تاریخ ثبت کرد.

تا کنون تصاویر و فیلم‌های مختلفی از این رویداد بی‌سابقه تاریخی به ثبت رسیده که همواره با جذابیت‌های منحصر به فردی هم همراه بوده است؛ انتشار تصاویر پرسنل و فرماندهان پروازهای مرگبار هیروشیما و بمباران اتمی ناکازاکی ، روایتهای شاهدان عینی از این دو رویداد مرگبار و اقداماتی از این دست در شمار موج‌سازی‌های خبری بوده‌اند که رسانه‌های مختلف دنیا تلاش کرده‌اند با توسل به آنها رد این دو رویداد را در ذهن زنده نگاه دارند.

«پاول تیبتز»، فرمانده بمباران اتمی هیروشیما بود


 
این افراد پرسنل پرواز مرگ هیروشیما را تشکیل می‌دادند





با این حال، تازه‌ترین خبر به دست آمده از انفجار اتمی هیروشیما رویدادی است که کارکردی بیش از کمک به یادبود این حادثه دارد و برگ دیگری بر یافته‌های تاریخی به دست آمده از بمباران هسته‌ای هیروشیما می‌افزاید.  

خبرگزاری فرانسه به تازگی از قول یک متصدی موزه در هیروشیما از انتشار عکسی نایاب از بمباران هیروشیما خبر داده است  که گمان می‌رود حدود نیم ساعت پس از انفجار بمب پسر کوچک، در تاریخ 6 آگوست 1945 به فاصله 10 کیلومتری از نقطه صفر انفجار این بمب گرفته شده باشد.

این متصدی موزه که در «موزه یادبود صلح هیروشیما» کار می‌کند می‌گوید: «همواره در کتابهای تاریخی گفته شده بود که چنین عکسی وجود دارد، اما این اولین باری است که نسخه واقعی آن کشف شده است.»

وی افزود: «عکسی که نشان دهد ابر قارچی شکل مورد نظر به این شکل به دو قطعه تقسیم شده است، بسیار نادر است.»

این عکس در میان مقاله‌های مربوط به این بمباران یافت شده است که اکنون در اختیار «مدرسه ابتدایی هانکووا» در شهر هیروشیما هستند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۹
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی