باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

بسیاری از مردان نسبت به اندازۀ دستگاه تناسلی خود اظهار نگرانی می کنند و کم نیستند والدین پسر بچه هائی که آنها نیز همین نگرانی را دارند. کوچکی واقعی اندازۀ دستگاه تناسلی در مردان بیماری بسیار نادری است.


در یک دهۀ اخیر بسیاری از مردان نسبت به اندازۀ دستگاه تناسلی خود اظهار نگرانی می کنند و کم نیستند والدین پسر بچه هائی که آنها نیز همین نگرانی را دارند. علت اصلی، برهم خوردن نورم های جامعه و تبلیغات سوء و ارائه اطلاعات کاملا نادرست توسط شبکه های ماهواره ای، اینترنت و رسانه های زرد می باشد. این شبکه های تبلیغاتی با ارائۀ برنامه هائی به بیننده القاء می کنند که دارای مشکل است و جهت رفع مشکل باید از محصولات آنها استفاده کند. کوچکی واقعی اندازۀ دستگاه تناسلی در مردان بیماری بسیار نادری است. البته مثل هر بیماری دیگر، کوچکی واقعی دستگاه تناسلی در مردان یا "کوچکی مرضی دستگاه تناسلی" تعریف علمی خاص خود را دارد، و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نمی تواند باشد. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد، ولی آن دلیل وجود بیماری نیست. هر پسر بچۀ بالای یک سال که طول دستگاه تناسلی وی در حالت کشیده کمتر از 1/9 سانتی متر می باشد، باید مورد بررسی قرار گیرد. علل زیادی برای آلت تناسلی کوچک در نزد پسر بجه ها وجود دارد، که اگر به موقع تشخیص داده شوند، کمک زیادی می توان به این کودکان نمود. امروزه با پشیرفت تکنولوژی حتی می توان در ماههای آخر بارداری با سونوگرافی در داخل رحم مادر این بیماری را در جنین پسر تشخیص داد. نکتۀ قابل ذکر این است که در کودکان چاق، آلت تناسلی در زیر چربی ناحیۀ عانه مخفی می شود، که اصطلاحاً به آن "آلت تناسلی دفن شده یا مخفی شده" می گویند و این با آلت تناسلی کوچک فرق می کند. در بسیاری از موارد با بزرگ شدن کودک و کاهش وزن وی، این مشکل برطرف می شود، ولی گاهاً جهت برطرف شدن آن نیاز به عمل جراحی دارد. تشخیص زود و به موقع "کوچکی واقعی دستگاه تناسلی" دارای اهمیت بسیار زیادی است، چون با درمان مناسب و به موقع، این کودکان تقریباً دستگاه تناسلی طبیعی خواهند داشت. اندازۀ آلت تناسلی در سن بلوغ رابطۀ مستقیم با زمان درمان دارد. هر قدر درمان زودتر انجام شود، اندازۀ آلت تناسلی در سن بلوغ نزدیکتر به میزان طبیعی خواهد بود.

جهت راهنمائی والدین گرامی، طول متوسط طبیعی آلت تناسلی کشیده شده با دست در سنین مختلف به قرار زیر می باشد (بر حسب سانتی متر):

سن .... اندازۀ آلت ***** سن ... اندازۀ آلت ***** سن .... اندازۀ آلتcm

نوزاد 30 هفته 1.5 ****** کودک 2 ساله 2.6 ***** کودک 7 ساله 3.9

نوزاد 34 هفته 2.5 ****** کودک 3 ساله 2.9 ***** کودک 8 ساله 3.7

نوزاد ترم ...... 2.5 ****** کودک 4 ساله 3.3 ***** کودک 9 ساله 3.8

کودک 6 ماهه 1.9 ****** کودک 5 ساله 3.5 ***** کودک10 ساله 3.8

کودک 1 ساله 2.3 ****** کودک 6 ساله 3.8 ***** بالغین ......... 9.3

برای درمان "کوچکی واقعی دستگاه تناسلی" دو راه وجود دارد: دارو درمانی که بیشتر قبل از 14 سالگی مؤثر است و عمل جراحی که بعد از سن بلوغ انجام می شود. هیچ دستگاهی که مورد تأئید مجامع علمی معتبر باشد، جهت تغییر قابل ملاحظه اندازۀ آلت تناسلی وجود ندارد. دستگاههائیکه در اینترنت و یا شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، بنظر بنده فقط موهومات هستند. این دستگاهها نه تنها بیفایده می باشند، بلکه در مواردی عوارض زیانبار شدیدی را نیز به همراه دارند. و نیز اینکه عده ای سود جو، داروهائی را تبلیغ می کنند که صد در صد مؤثر و تضمینی هستند، باز بنظر بنده هیچ وجود خارجی ندارد. خوانندگان محترم به هیچ وجه نباید در دام چنین افراد و تبلیغاتی بیفتند.

منبع: آقای دکتر محمدرضا صفری نژاد، جراح بیماریهای کلیه و مجاری ادراری، استاد دانشگاه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۹
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی