باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

مدال های المپیک 2014 روسیه

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۸ ب.ظ


روسیه از مدال های بازی های المپیک زمستانی سال 2014 در شهر ساحلی سوچی پرده گشایی کرد.

مسوولان راه اندازی این بازی ها در حدود 1300 مدال را برای این مناسبت ساخته اند که در ماه های فبروری و مارچ در شهر ساحلی سوچی در کنار بحیره سیاه برگذار خواهد شد.

وزن هر مدال بیش از 500 گرم خواهد بود. ضخامت این مدال ها یک سانتی متر و قطر آن 10 سانتی متر است.

تنظیم کننده گان این بازی های المپیک زمستانی که برای نخستین بار در روسیه برگذار خواهد شد می گویند که در ساختن این مدال ها از سه کیلوگرام طلا استفاده شده است.

در بعضی از انواع ورزش ها ممکن است که چند ورزشکار نتایج مساوی را کسب کنند. در اینصورت مدالهای مشابهی به آنها داده خواهد شد. برای چنین مواردی باید مدالهای ذخیره وجود داشته باشند.

این مدالها در سنت پتربورگ ساخته خواهند شد. برای ساخت یک مدال بر طبق روش تخنیکی 18 ساعت وقت لازم خواهد شد. ابتدا کنکور آزاد برای انتخاب طرح آن اعلام شد. طراحان روسی و خارجی در این کنکور شرکت داشتند. روس ها برنده شدند. فقط آنها توانستند ایده سازماندهندگان المپیک را روی کاغذ و بعد روی فلز پیاده کنند. مهمترین ایده – نشان دادن سرشت و تنوع کشور کثیرالمله بود. دمیتری چرنیشنکو رئیس کمیته سازمانی سوچی – 2014 میلادی به خاطر ترکیبی از ناسازگارها که در طرح مدال بکار رفته است مورد پسندش قرار گرفته است.

برای انتخاب طراحهای این مدالها کنکوری با شرکت تمام طراحهای دنیا برگزار شد که سرانجام طراحهای موفق روسیه برنه این کنکور طراحی شدند .

مدال ها از فلزات گوناگونی ساخته می شوند. علاوه بر ترکیبی از فلزات از مواد پلیمری نیز استفاده خواهد شد. بخشی از مدال ها یادآور نقشه روسیه با تصاویر نشان ها و آرم های ملی و جاهای دیدنی است. برای ورزشکاران مراسم اعطای مدال ها یک لحظه بیاد ماندنی است.

در پیشروی این مدال ها پنج حلقه المپیک و درعقب آن نام های بازی ها و لوگوی آن به زبان انگلیسی نقش شده است.

در لبه دورادور آن نام بازی به زبان های روسی، انگلیسی و فرانسوی نقش شده است.


 
 











 
 
 
 











 
 
 
 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۳۱
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی