باب الحوائج

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

توکل به خدا و توسل به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه نجات بشر است

باب الحوائج

این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
karbala114.mihanblog.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - hajmahmod33@gmail.com مدیران وبلاگ : ابواب الحوائج(حضرت ابوالفضل العباس،حضرت علی اصغر،حضرت موسی بن جعفر،حضرت امام جواد)علیهم السلام اجمعین

سخن بیهوده بدترین گناه

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱ ق.ظ

گنهکارترین مردم

گناه، آلودگی زشتی است که اگر کسی از خودش مراقبت نکند ممکن خدایی ناکرده به آن مبتلا و گرفتار شود. خیلی هم خطرناک است. یک ویروس گناه می تواند عبادت چندین و چندساله کسی را نابود و او را از پا درآورد. گناه، مثل بیماری است که هر عضوی به آن گرفتار شود اگر معالجه نشود درد ناشی از آن به دیگر اعضا هم سرایت می کند. هر قدر هم که تعداد و میزان گناهان بیشتر باشد، معالجه مشکل تر و درد، عذاب و گرفتاری نیز مضاعف می شود.

میزان آلودگی به گناه نیز، در بین همه یکسان نیست. عده ای پاک و زلال، گروهی کمتر و گروهی بیش از دیگران آلوده گناهان هستند. اما در این بین چه کسانی بیش از دیگران به گناهان مبتلا می شوند؟ گنهکارترین افراد را در بین کدام نژاد و قوم باید جستجو نمود؟ کدام قشر از اقشار جامعه بیش از دیگران به گناه و معصیت مبتلا می شوند؟ کدام شغل و حرفه بیشترین آلودگی به گناه را دارد؟ کدام شهر و محله بیشتر گرفتار گناه می باشد؟ کدام گروه سنی، تحصیلی، ورزشی و... بیشتر به گناهان آلوده اند؟ چه عاملی باعث غرق شدن و مرتکب شدن گناهان می شود؟

پاسخ این سوالات خیلی اهمیت دارد. چرا که با یافتن پاسخ انسان می تواند بیشتر از خود مراقبت کند.بهتر است پاسخ را از شهر علم، پیامبر خوبی ها حضرت محمد صلی الله علیه و آله بشنویم که فرمود:

بیشترین گناه را در روز قیامت آن مردمی دارند که بیشتر سخنان بیهوده می گویند.

بیهوده گویی، سرازیری گناه است. زبان که به بیهوده گویی وا شود، نگه داشتن آن از گناهان، کاری سخت و دشوار است. گناهانی که هر کدامشان توان سوزاندن خرمن کارهای صالح انسان را دارند. زبان بیهوده گو، مثل حیوانی درنده که هر کس را می درد، چنگ و دندان انداختن به هر گناهی برایش ممکن و محتمل است. گناهان زیادی از جمله؛ دروغ، غیبت، تهمت، تمسخر و استهزاء، کوچک شمردن دیگران، طعنه زدن، سخن چینی، دل شکستن، آبروی کسی را ریختن، بد زبانی، ریا و... همه و همه در کمین زبان بیهوده گو هستند.

درمان بیهوده گویی نیز سکوت است. با سکوت که عبادتی بی خرج و بی تکلف است می توان خود را از این گناهان زشت و خطرناک در امان نگه داشت. پس هر که می خواهد پاک بماند بسم الله.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۱
محمدرضا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی